Thursday 7 June 2018

Cinta Ini

Teks: Maziana Zainal

Kerana cinta ini, aku menerimanya
Kerana cinta ini, aku sanggup bersamanya
Kerana cinta ini, aku bahagia disisinya

Cinta itu ku terima kerana Allah
Cinta itu ku percaya anugerah dari Allah
Cinta itu ku rasakan keberkatan dari Allah.

Saat jemari ini ingin menyarungkan cincin risik darimu
Aku berdoa kepada Allah
Ya Allah, andai ini cinta yang benar untukku dan anugerah yang terbaik dariMU
Izinkan hati ini menerima dengan ikhlas
Dan mencintainya dengan sepenuh jiwa

Percayalah sayang
Saat cincin ini menyusuri jemari manisku
Tersemat satu perasaan yang luar biasa
Segala memori lalu, terluput terus dari ingatanku
Dan yang ada hanya cintamu

Bagai sudah dijampi
Sekelip mata, hati ini terasa cintamu
Sedetik jua, hati ini hanya milikmu

Kita telah ditakdirkan bersama
Melayari impian kehidupan dengan bahagia
Bohong jika tiada badai melanda
Tetapi
Cinta kita tetap utuh kerana DIA

Impian kita memiliki zuriat kembar, Allah makbulkan
Gembira tak terhingga terpancar di wajahmu
Sehingga saat kelahiran mereka.

Kini, permata hati kita sudah 3 orang
Sedang meniti kedewasaan
Mereka bukti cinta kita

Sayang
Rupanya jodoh kita tak lama
13 tahun sayang dipinjamkan untukku
Sayang pergi diusia kita hampir mencecah 13 tahun

Janjiku disaat akhir hayatmu
Akan ku jaga dan didik permata hati kita ini
Menjadi anak-anak yang soleh
Yang akan sentiasa mendoakanmu dan aku kelak

Damailah sayang bersama Pencipta yang Maha Menyintaimu lebih dariku
Sedikit pun tidak aku cemburu
Malah aku bahagia
Sayang disisiNYA

Tiada lagi kesakitan yang perlu sayang tanggung
Tiada lagi bebanan emosi yang perlu sayang hadap

Rehatlah sayang disana
Nantikan di sana nanti
Menyusuli jejakmu.
Syurga tempat yang abadi bersama kita kembali

Al Fatihah Buat Suami Tercinta, Zalikin Bin Idrus serta ayahanda Idrus Bin Hussin dan bonda Juriah Bt Mad.

No comments:

Post a Comment