Thursday 4 May 2017

Karipap Sedap

Karipap Sedap
Teks: Noormaziana Zainal Abidin
puanmazianazainal@gmail.com

www.mazianazainalabidin.blogspot.my




Semalam ada customer datang bertanyakan karipap. 
Walhal Sabtu lepas dah order 200 biji karipap yang siap digoreng.

Masuk rumah, beria dia mencari saya. Katanya, kawan dia mahu karipap.
Saya :Alamak! Stok baru saya belom buat.
Dia : (Dibukanya freezer saya.) Ini ada.
Saya: Itu yang reject masa awak tempah hari tu, ada pecah pecah.
Dia : Takpe, bagi aje. Kawan saya mahu sangat. Masa kenduri, ramai orang kata sedap sangat dan kat mana saya tempah. Tak sampai 5 minit, satu bekas dah habis. (Sebekas ada 50 biji).
Disebabkan nak sangat. Saya suruh dia ambil sahaja.
Ingatkan setakat itu sahaja. Sebelum dia berlalu, "yang frozennya mahu 4 bekas yea."
Nikmat Allah datang tatkala saya tengah down. Alhamdulillah.
Puas rasa hati bila pelanggan menyukai airtangan kita. Siapa tak suka bila pelanggan puji sedap, betul tak?
Kak Maz harap kemahiran ini menjadi punca rezeki kami sekeluarga. In shaa Allah.

Kak Maz dalam proses menambah kuantiti stok. Huru hara kalau pelanggan datang menyerang macam ni. Paling tak best bila mereka pulang dengan muka sedih.

Kak Maz masih ada hutang tempahan pelanggan, mujur pelanggan Kak Maz baik-baik belaka. Mereka sanggup tunggu. Untuk makluman, Kak Maz buat secara perseorangan dalam kerja pengeluaran produk sejukbeku ni. Ada masa kesihatan diuji Allah.

Jadi. Kalau anda mahukan karipap atau temosa frozen, anda kena buat tempahan awal.

Harga:
Karipap 1 Bekas (10Biji) - rm 3.50
Belian 10 bekas, percuma 1 bekas

Temosa 1 Bekas (10biji) - rm5.00
Belian 10 Bekas, percuma 1 bekas
Hubungi Kak Maz 0163961956


Maziana Zainal
Bisnes SejukBeku (Frozen Food)

No comments:

Post a Comment