Sunday 22 April 2018

Sukarnya Perjalanan Ini Tanpamu

Fasa Baru Dalam Kehidupan Ini

Ya Allah, sukarnya perjalanan ini tanpa arwah. Emosi anak-anak kian berubah-ubah. Sukar dimengertikan. Apatahlagi emosiku sendiri.

Untuk menyelami mereka, aku kena selami jiwaku sendiri. Jiwaku juga sukar kuselami.
40 hari kian hampir, cepatnya waktu berlalu pergi.

Ya Allah bantulah kami melalui fasa ini dengan penuh kesabaran, ketabahan dan ketaqwaan.
Akulah ibu, akulah ayah dan akulah sahabat kepada anak-anak.

Ingin berkeras, aku takut.
Ingin bertegas, dah umpama berkeras kurasakan.
Anak-anak ini anak yatim, tersalah aturan boleh mengundang dosa pula.
Allahu.

Aku takut aku gagal. 
Bukan calang-calang ujian yang KAU berikan Ya Allah.

Eddahku juga masih jauh ke depan. Penuh liku. Hukum yang perlu aku patuhi.
Terkadang agak tertekan, kerana anak-anak perlukan aku untuk mereka berhibur menghilangkan kedukaan atas kerinduan yang tak mungkin berbalas lagi.


No comments:

Post a Comment