Sunday 29 August 2021

Aku Kak Noorma


Mampukah aku teruskan perjalanan ini seorang diri?
Persoalan yang bermain diminda sewaktu menunggu arwah suami di ruang menunggu CCU, Hospital Ampang selama 3 minggu.

Sering aku bertanya pada diri. Sendirian di bilik menunggu. Tatkala mata tak boleh lelap. Tidur hanya dengan cantuman 2 kerusi. Tanpa anak anak disini. Aku belek album foto dalam handphone, melihat wajah wajah kesayangan.

Lalu ku angkatkan doa keoada zat yang Maha Agung. Ya Allah andai ini takdirku yang telah ENGKAU tuliskan, maka permudahkan urusanku, peringankan rasa ini dan tabahkan redhakan ku dalam menerima segala ujianMU dengan sebaik baiknya. Aamiin Ya Allah Ya Mujib.

Begitulah tatkala aku merenung detik malam yang sering datang menjergah malamku. Aku bersyukur, aku mampu hingga hari ini masih teguh berdiri meneruskan perjalanan ini hanya sendiri. Memikul amanah Allah yang tertulis buatku.

Sukar? Memang aku akui ia memang sukar. Amanah yang ganjarannya Syurga, bukan sebarangan. Tersasar, cepat paut kembali. Agar bukan neraka tempatnya nanti.

Aku pegang 1 prinsip. Segala apa yang berlaku dalam hidup ini, adalah dalam.pengetahuannya Allah. Hanya kepada DIA aku wajib berpaut erat erat.

Banyak telah aku pelajari tentang realiti kehidupan ini. Aku bersyukur apa yang berlaku, apa yang aku pelajari ini semuanya dari DIA. Hanya DIA dan kepada DIA.

Dan aku adalah Kak Noorma. Kekuatan pada nama yang aku bawa dari dulu. Panggilan zaman berzaman sebagai Noorma.

ALHAMDULILLAH.

No comments:

Post a Comment